Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

ΛΟΓΙΚΗ ... ΠΑΠΑΡΗΓΑ

Πριν από λίγο άκουσα στις ειδήσεις την συντρόφισσα Παπαρήγα να λέει: "Στις 7 Νοέμβρη, στις εκλογές (δηλαδή για την Αυτοδιοίκηση), θα κριθεί το μνημόνιο, ο ΚΑΛΛΙΚΡΆΤΗΣ,η οικονομική πολιτική της κυβέρνησης κλπ". και κάλεσε το λαό να στηρίξει τις αυτοδιοικητικές κινήσεις που είναι αντίθετες.
Άρα στις 8 Νοέμβρη το πρωί θα βγουν συμπεράσματα Αν καταποντιστούν οι συνδυασμοί του στηρίζουν το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ, αυτό θα σημαίνει ότι ο λαός είναι αντίθετος με όλα τα παραπάνω. Αν, όμως, δεν γίνει, που δεν θα γίνει, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, σύμφωνα πάντα με την λογική της σ. Παπαρήγα, ο λαός είναι υπέρ του μνημονίου, του "ΚΑΛΛΙΚΡΆΤΗΣ" κλπ.
Ε! τότε η κ. Παπαρήγα και το ΚΚΕ πρέπει να κάνουν στην άκρη για να διαβούν τα δύο μεγάλα κόμματα με τις αντιλαϊκές τους πολιτικές. Αυτό είναι παραλογισμός!. Δεν συμφωνώ.
Στις 7 Νοέμβρη ο λαός θα επιλέξει, όσο τα δύο μεγάλα κόμματα τον επιτρέψουν, κάποιους δημοτικούς άρχοντες που θα προσπαθήσουν να απαντήσουν στα καθημερινά του προβλήματα. Δημοτικές αρχές που δεν θα τον επιβαρύνουν άλλο τον οικογενειακό του προϋπολογισμό Δημοτικές αρχές που είναι συμπαραστάτες στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, όχι με ψηφίσματα και καταγγελίες αλλά με έργα.
Η οικονομική πολιτική της κυβέρνησης κρίνεται στις Εθνικές εκλογές όχι στις δημοτικές.

Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

ΤΕΛΙΚΑ ΕΓΙΝΕ Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΔΑ - ΒΤ

Τελικά Κυριακή βράδυ στις 10 μμ στο εκλογικό γραφείο του Δημ Αρχοντή έκλεισε η συμφωνία για συνεργασία των δύο δημοτικών κινήσεων: του Δημ Αρχοντή και του Βασ Τσαντήλα. Ισότιμα και με αξιοπρέπεια και για τα δύο μέρη αλλά και για το καλό της πόλης και του δημοτών
Ήταν κάτι που το περίμενε πολύς κόσμος.
Αύριο στις 12 πμ θα δοθεί κοινή συνέντευξη τύπου και θα ανακοινωθεί η συνεργασία τους.

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ

Στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Καρδίτσας έγιναν απαράδεκτα πράγματα. Σκηνές που σε κάνουν να ντρέπεσαι που είσαι δημοτικός Σύμβουλος. Ένας πρώην δήμαρχος οκταετίας "άδειασε" το έδρανο με μια χειρονομία, όπως στα μπουζούκια. Φύγανε μικρόφωνα, ποτήρια, μπουκάλια κλπ. Έτσι έκρινε ότι έπρεπε να απαντήσει στις προκλήσεις του προεέρδου της ΔΗΚΕΚ. Ο αντιπρόεδρος και πρώτος σύμβουλος του συνδυασμού του άρχισε να μοιράζει "μπουκέτα". ΚΙ ενώ η αίθουσα του δημοτικού Συμβουλίου είχε πάρει φωτιά, ο δήμαρχος της πόλης παρακολουθήσε όλα αυτά χωρίς καμιά παράμβαση Νόμιζε ότι είχαν βάλλει μπροστά το καλοριφέρ. Τι να πεις; Να τελειούνουμε να αλλάξουν θέσεις, να καθήσουν δίπλα - δίπλα, μπας και ηρεμήσουν. Δεν υπάρχει άλλη λύση.

Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2010

ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΡΑΓΚΙΑΝΩΝ

Καλά μας δουλεύουν; Για πιο γυμνάσιο μιλάνε; Αφού δεν υπάρχουν παιδιά τι το θέλουν το γυμνάσιο; Τα σχολεία κτίζονται εκεί που υπάρχουν παιδιά, δηλαδή εκεί που μπορεί να υπάρχουν οικογένειες. Οι οικογένειες πάνε εκεί που υπάρχει δουλειά. Με τα μέτρα που παίρνουν οι κυβερνήσεις η ύπαιθρος ερήμωσε και ιδιαίτερα τα ορεινά. Η όλη ιστορία μου θυμίζει τον πατροκτόνο που ζητάει την επιείκεια του δικαστηρίου γιατί είναι ορφανός.
Και κάτι ακόμα: Πόσοι απ' αυτούς που "διαμαρτύρονται" για το κλείσιμο του γυμνασίου των Βραγκιανών θα έστελνε τα παιδιά του σε ένα σχολείο με 3 παιδιά;
Το πρόβλημα δεν είναι οικονομικό. Είναι κοινωνικό. Αυτά τα παιδιά μέχρι τα 15 τους είναι μόνα τους στην ύπαιθρο. Στα 16 τους βρίσκονται συνήθως σε ένα σύνολο παιδιών πολύ μεγαλύτερο (Λύκειο) και η κοινωνική τους ένταξη είναι πολύ δύσκολή. Άλλες λύσεις πρέπει να βρεθούν. Σήμερα το εκπαιδευτικό κίνημα ζητάει την κατάργηση όλων των μονοθέσιων και διθέσιων σχολείων, δεν είναι δυνατόν να διατηρούνται σχολεία με 2-3 μαθητές. Είναι έγκλημα.

Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2010

ΤΕΛΙΚΑ ... ΔΗΜ ΑΡΧΟΝΤΗΣ

τελικά η ΝΈΑ ΔΗΜΟΤΙΚΉ ΚΊΝΗΣΉ που ξεκίνησε τον Μάη, κατέληξε στη στήριξη για δήμαρχο τον πρώην δήμαρχο Δημ Αρχοντή. Μετά από συζήτηση, διαβουλεύσεις "δημοσκοπήσεις" τα μέλη της ΝΔΚ θα κατέλθουν στις δημοτικές εκλογές του Νοέμβρη με υποψήφιο δήμαρχο τον Δ. Αρχοντή. Προσωπικά στηρίζω και συμμετέχω στον συνδυασμό ελπίζοντας ότι αυτή τη φορά ο δήμος θα αλλάξει σελίδα παρ' όλα τα προβλήματα που ο "Καλλικράτης" δημιουργεί.

Πέμπτη 26 Αυγούστου 2010

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Εικόνα διάλυσης έδειχνε χθες βράδυ το ΔΣ του δήμου Καρδίτσας. Πολλά και σι βαρά θέματα να μην έχουν την απαιτούμενη απαρτία, άλλα να περνάνε με την υπεροχή της ψήφου του Προέδρου του ΔΣ κλπ. Ένας δήμαρχος ανήμπορος να αντιδράσει. Να εκλιπαρεί δημοτικούς συμβούλους να μπουν στην αίθουσα να ψηφίσουν.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το θέμα με το διαγωνισμό για το άγαλμα του "Καραΐσκάκη". Πέρασε κι αυτό με την υπεροχή της ψήφου του πρόεδρο, δηλαδή 7 υπέρ και 7 κατά.
Θα ενημερώσω αναλυτικά σε επόμενη ανάρτηση, όχι μόνο για το συγκεκριμένο θέμα αλλά και για τη ΝΈΑ ΔΗΜΟΤΙΚΉ ΚΊΝΗΣΗ που άρχισε να ταράζει τα νερά. Πολύ σύντομα θα έχουμε ανακοινώσεις

Τετάρτη 25 Αυγούστου 2010

ΠΟΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ;

ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ
Το Πολίτευμα της χώρας, κατά το Σύνταγμα, είναι η προεδρευόμενη κοινοβουλευτική Δημοκρατία. Με βάση το άρθρο 55 του Συντάγματος «Για να εκλεγεί κανείς Βουλευτής απαιτείται να είναι Έλληνας πολίτης, να έχει τη νόμιμη ικανότητα να εκλέγει και να έχει συμπληρώσει το εικοστό πέμπτο έτος της ηλικίας του κατά την ημέρα της εκλογής». Είναι έτσι, όμως; Όχι. Διότι σύμφωνα με το εκλογικό σύστημα, για να εισέλθει ένας συνδυασμός ή ένας μεμονωμένος υποψήφιος στη Βουλή, πρέπει να έχει συγκεντρώσει τουλάχιστον 3% των εγκύρων ψήφων πανελλαδικά. Αν για παράδειγμα δώσουν 8.000.000 πολίτες έγκυρη ψήφο, θα πρέπει το κόμμα ή ο μεμονωμένος υποψήφιος να λάβει τουλάχιστον 240.000 ψήφους, προκειμένου να λάβει μέρος στην κατανομή των εδρών. Έστω κι αν όλοι οι ψηφοφόροι του νομού Καρδίτσας ψηφίσουν έναν υποψήφιο δεν φτάνουν. Διότι δεν ξεπερνούν τις 120.000. Απομένει, λοιπόν, η συμμετοχή σε συνδυασμό κόμματος, όπου για να γίνει δεκτός πρέπει να συμφωνήσει ο αρχηγός του. Έτσι δημιουργείται και το «κλειστό επάγγελμα» του βουλευτή. Άρα το άρθρο 55 του Συντάγματος πάει περίπατο. 1ο έλλειμμα δημοκρατίας.
Έστω ότι κάποιος μετέχει σε συνδυασμό κάποιου κόμματος και εκλέγεται. Με βάση το άρθρο 60 του Συντάγματος «Οι Βουλευτές έχουν απεριόριστο το δικαίωμα της γνώμης και ψήφου κατά συνείδηση». Όσοι τόλμησαν είδαν πόρτα εξόδου και δεν ξαναείδαν βουλή. Πάει περίπατο και το άρθρο 60 του συντάγματος. 2ο έλλειμμα δημοκρατίας.
'Άρθρο 4 - (Ισότητα των Ελλήνων)
«Οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου.
Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.
Οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους».

Στο άρθρο αυτό το έλλειμμα δημοκρατίας είναι πολύ μεγάλο και δεν αριθμείται.
Επί της ουσίας το σύστημα διακυβέρνησης της χώρας είναι μοναρχικό. Ο αρχηγός του κόμματος που ορίζει τους υποψήφιους βουλευτές, ορίζει τους υπουργούς αλλά και τον Γραμματέα του κόμματος. Έλεγχος σε όλα τα επίπεδα.
Και σαν να μην έφτανε αυτό, δημιούργησαν και μια Τοπική Αυτοδιοίκηση στα μέτρα τους. Για να εκλεγεί κάποιος δημοτικός σύμβουλος στο δήμο του πρέπει να συμμετέχει αναγκαστικά σε συνδυασμό, του οποίου ο υποψήφιος δήμαρχος θα πρέπει να τυγχάνει της έγκρισης κάποιου κόμματος. Μεμονωμένες υποψηφιότητες δημοτικών συμβούλων δεν επιτρέπονται. Και καλά για την εκλογή των βουλευτών βρήκαν μια κάλπικη δικαιολογία, όπως: «Η ρύθμιση αυτή έχει σκοπό την αποφυγή του κατακερματισμού των βουλευτικών εδρών σε πολύ μικρά κόμματα και την ενίσχυση των μεγάλων κομμάτων, ώστε να σχηματίζεται ευκολότερα απόλυτη πλειοψηφία στη Βουλή». Για την ΤΑ γιατί; Για να ελέγχεται πλήρως σε όλο του το φάσμα το σύστημα.
Μ’ αυτά και μ’ αυτά οδηγηθήκαμε στην πλήρη απαξίωση της πολιτικής ζωής. Να μην τολμάει να ξεμυτίσει βουλευτής, παρά μόνο μεταμφιεσμένος. Τι απομένει να κάνουμε; Όπου δούμε κάποιο λουλούδι να φυτρώνει έξω από τους κομματικούς κήπους να το ποτίζουμε. Είναι η μόνη μας ελπίδα να επιβιώσουμε. Οι δημοτικές εκλογές είναι μια ευκαιρία. Ας μην τη χάσουμε
Χαντζοπλάκης Γιώργος
Πλειοψηφών Δημοτικός Σύμβουλος
chantzos@sch.gr