Πέμπτη, 25 Φεβρουαρίου 2010

ΝΕΟΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ

Ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν στο χθεσινό συμβούλιο ήταν και η επέκταση των ποδηλατοδρόμων Το θέμα, όμως, όπως ήταν γραμμένο στην ημερήσια διάταξη μάλλον λίγοι κατάλαβαν περί τίνος πρόκειται. Εκτίμησή μου είναι ότι θα έπρεπε να γίνει δημόσια διαβούλευση. Το θεωρώ πολύ σοβαρό θέμα.
Βασικά προτείνονται τρεις νέοι ποδηλατοδρόμοι
1ος: Από 18ης Αυγούστου - Αγ Σεραφείμ- Τρικάλων μέχρι κτηνιατρική σχολή. Για την Τρικάλων διατύπωσα επιφυλάξεις. Πρόκειται να γίνει κάτι ανάλογο με την Υψηλά ντου, βέβαια με πράσινο, καλύτερο οδόστρωμα κλπ. Πολύ καλή η μακέτα, με φαντασία και μεράκι, για να μην αδικώ και τους μελετητές. Όμως, γνωρίζοντας την νοοτροπία όλων μας, την αδυναμία ελέγχου από το δήμου (αποδείχθηκε διαχρονικά), το ότι η Τρικάλων είναι είσοδος έξοδος της πόλης, ψήφησα λευκό. Δεν πείστηκα δηλαδή ότι αυτός ο τρόπος κατασκευής του ποδηλατόδομου δεν θα δημιουργήσει προβλήματα. Μια μονοδρόμηση της Τρικάλων, πιθανόν να ήταν καλύτερα.
Προτείνω να ανοίξει μια κουβέντα, διαβούλευση όπως λέγεται τελευταία, για το θέμα αυτό και να καταλήξουμε στο καλύτερο. Το ποδήλατο πρέπει να "περπατήσει, στην πόλη και μάλιστα με ασφάλεια.
2ος. Πρόκειτα για τον Ποδηλατόδρομο "Καρδιτσομαγούλας - Καρδίτσας" (Κ-Κ). Αυτός ο ποδηλατόδρομος μελετήθηκε το 1997-1998. Είναι ο πρώτος δρόμος στην Ελλάδα που η κατασκευή του μελετήθηκε με ποδηλατόδρομο. Την πρόταση έκανε η κοινότητα Καρδιτσομαγούλας, όταν ήμουν πρόεδρος της. Μελετητές οι κ. Σακελλαρίου Γ - Μουτσανίδης Β-Τσατσαρέλλης Κ. Επιβλέπουσα μηχανικός του έργου η κ. Ζησοπούλου, αργότερα αντιδήμαρχος έργων του δήμου. Το πλάτος του δρόμου είναι 3,75 ανά κατεύθυνση, 3 μέτρα ποδηλατόδρομος και 0,5 μ έρεισμα. Τότε δεν "υπήρχε" ο κ. Βλαστός. Αυτή τη μελέτη δεν φρόντισε ούτε ο προηγούμενος δήμαρχος να τη δώσει στον κ. Βλαστό, ούτε ο σημερινός. Για τον προηγούμενο γνωρίζω το γιατί ( ήθελε να διευκολύνει την αδειοδότηση του Ι ΚΤΕΟ) Για τον σημερινό απλά απορώ. Έτσι ο κ. Βλαστός άκουγε για πρώτη φορά ότι υπάρχει μελέτη και μάλιστα 3 μέτρων, όταν όλοι οι δικοί του ποδηλατόδρομοι δεν ξεπερνούν τα 2,5 μ,. Μέρος αυτού του ποδηλατόδρομου είναι ήδη κατασκευασμένο. Είναι από τα φανάρια του περιφερειακού μέχρι το ύψος του οικοπέδου των καπνοαποθηκών. Έγινε μετά από παρέμβαση δική μου στον εργολάβο που κατασκεύαζε τον περειφερειακό. Το υπόλοιπο τμήμα θέλει απλή διαγράμμιση. Βέβαια η μελέτη του κ. Βλαστού προτείνει κι άλλα πιο ωραία. Δεκτά. Ο ποδηλατόδρομος, όμως, υπάρχει και πρέπει να γίνει η διαγράμισή του.
3ος. Είναι η βελτίωση του ποδηλατόδρομου της οδού Καραϊσκάκη
Αυτά για σήμερα. Σας κούρασα, άλλα κάποιος πρέπει να γράφει όχι μόνο για ενημέρωση αλλά και για συζήτηση.